fredag 16. desember 2011

Konfekt.

I kveld har jeg laget jule konfekt.



Jeg brukte 200g Melkesjokolade og 100g lys kokesjokolade. Formene kjøpte jeg på Rema 1000. Jeg fikk 24 konfekt sjokolader ut av "oppskriften". Jeg delte all sjokoladen opp i små biter og smeltet de i vannbad. Jeg helte deretter sjokoladen i en sprøytepose. Jeg syns det er enklere å få sjokoladen i formene uten å grise så. Sett de deretter i kjøleskapet. Bruk gjerne andre sjokolade typer for å variere litt. Men da er det greit å kansje skille de med div pynt på toppen ;-)

Pynt: De store runde kulene, rød og grønn, er jule m (sjokolade kuler med nøtt inni). De små runde er smarties og så har jeg brukt sukker perler og sukker hjerter. Her er det bare fantasien som stopper deg ;-) Jeg brukte bare det jeg hadde i hus :-)

Jeg tror jeg skal lage flere varianter men hadde ikke mer sjokolade, så det får vente til uka.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar